Social media marketing voor doelgericht en efficiënt adverteren

Wil je graag de mogelijkheid hebben om met advertenties enkel en alleen jouw doelgroep te bereiken? En wil je dan ook dat zo veel mogelijk potentiele klanten jouw advertentie kunnen zien? Dan is het tijd om te denken aan social media marketing. Vergeleken met het plaatsen van een advertentie in de krant is het bereik vele malen groter, is de doelgroep aanzienlijk accurater en ben je ook nog eens minder geld kwijt.

Hoe gaat dit in zijn werk?

Om je social media marketing campagne op te starten kun je gebruik maken van een ervaren social media bureau. Deze zal met jou bespreken welke sociale media kanalen het meest geschikt zijn voor jouw product. Aan de hand hiervan wordt een strategie opgezet. Het mooie van sociale media is dat alle handelingen van elke gebruiker worden geregistreerd en opgeslagen in een profiel. Dit geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld alleen alleenstaande mensen van een bepaald geslacht, met een bepaalde leeftijd, woonachtig in een bepaald gebied en met interesse voor producten zoals je jouwe te bereiken. Plaats je een advertentie in een krant, dan bereik je iedereen en maar in één oplage. Doe je dit op social media, dan kun je zelf bepalen wie je bereikt en voor hoe lang.

De voordelen

Naast de doelgerichtheid zijn er natuurlijk ook andere voordelen verbonden aan social media marketing. Omdat dit allemaal digitaal gebeurt, zijn de resultaten bijvoorbeeld meetbaar tot op de kleinste details. Je kunt dus direct zien hoe effectief je campagne is en hoeveel mensen je ermee hebt bereikt. Zijn de resultaten niet goed genoeg, dan kun je hier direct op inspringen. Daarnaast is het ook nog eens goedkoper dan het plaatsen van een advertentie in de krant. Heb je nog geen social media marketing strategie, dan is het dus verstandig om daar vandaag nog mee te beginnen.